e-Remiza TV to nasz kolejny krok w celu dostarczania nowoczesnych narzędzi wspomagających działania jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.

Aplikacja umożliwia stworzenie multimedialnego ekranu w jednostce OSP, dzięki czemu osoby wchodzące do garażu po wezwaniu alarmowym mogą zapoznać się ze szczegółami wyjazdu.

Wyświetlane informacje obejmują:

  • zadysponowany pojazd
  • rodzaj zdarzenia
  • adres
  • opcjonalny opis
  • mapę z oznaczeniem miejsca zdarzenia, odległości oraz szacowanego czasu dotarcia na miejsce
  • informacje o gotowości bojowej z bieżącym podsumowaniem ilościowym
  • wykaz poszczególnych osób, które potwierdziły udział z określeniem ich odległości od remizy OSP. (teraz będziecie wiedzieć czy warto czekać na innych kolegów)
Aplikacja e-Remiza TV została zaprojektowana tak aby była bezobsługowa. Najlepiej sprawdzi się na dużych ekranach, np Telewizor 32, 40 cali lub ekran monitora LCD.

 

Co jest potrzebne do stworzenia takiego stanowiska?

To proste! Aby stworzyć taki punkt informacyjny wystarczą następujące urządzenia:

  1. Mini komputer z systemem Android, tzw. TV-BOX – polecamy Mini X7 mini, odradzamy najtańsze urządzenia(poniżej 200zł), na tym nic nie działa dobrze. Opcja ultra budżetowa to dowolny PC z systemem Windows + darmowy emulator Android (ta opcja wymaga jeszcze testów)
  2. Telewizor lub monitor w rozmiarze jaki pasuje do pomieszczenia, musi mieć złącze HDMI,  ważne jest aby potrafił się samodzielnie włączać po otrzymaniu zasilania
  3. Włącznik gniazdkowy z czujnikiem ruchu – np taki model ORNO OR-CR-226

Zestaw najlepiej podłączyć tak, że komputer działa non stop i się nie usypia, zaś telewizor podłączamy do czujnika ruchu(3) w taki sposób aby pierwsza osoba, która wejdzie do garażu włączała zasilanie dla telewizora. (Dziękujemy OSP Charzykowy za ten pomysł!)

Jak uruchomić aplikację?

  1. Po instalacji w miejscu przeznaczenia,  podłączeniu internetu należy wejść do sklepu Google Play i odszukać i zainstalować aplikację „e-Remiza TV”.
  2. W międzyczasie administrator jednostki musi stworzyć użytkownika dla aplikacji na TV. W tym celu należy wejść do bazy sprzętu i dodać do wyposażenia jednostki w gałęzi „sprzęt logistyczny–> inny”  wpis o nazwie „Telewizor” (lub coś podobnie brzmiącego).
  3. Następnie należy przejść do zakładki „Ustawienia==> Użytkownicy” i dodać „nowego użytkownika do istniejącego sprzętu”, łącząc go z wprowadzonym wcześniej „telewizorem”
  4. Nadajemy nazwę użytkownika oraz hasło, po zapisaniu można powyższe dane wprowadzić w aplikacji zainstalowanej na Minikomputerze z TV
  5. Po zalogowaniu do aplikacji powinien pojawić się ekran z mapą okolicy, gdzie lokalizacja OSP jest w centrum mapy.

 

e-RemizaTV – Jak dodać sprzęt i użytkownika do systemu – instrukcja
Jak wygląda obsługa aplikacji?
  1. Aplikacja jest bezobsługowa i działa w 2 trybach:
    1. czuwania – wówczas widać mapę okolicy, pozycję GPS pojazdów z jednostki oraz ostanie alarmy dostarczone do e-Remizy
    2. alarmu – wówczas prezentuje się panel informacyjny z danymi otrzymanego alarmu.
  2. W trybie czuwania można sprawdzić informacje nt. alarmu klikając 2 razy strzałką w prawo na pilocie/klawiaturze lub ikona „dzwonka” w lewym górnym rogu ekranu. Przełączanie pomiędzy kolejnymi alarmami to strzałki góra/dół na pilocie/klawiaturze
  3. Jeżeli mapa w trybie czuwania lub na ekranie alarmu jest za bardzo oddalona i nieczytelna, to można to zmienić z menu „Ustawienia” (menu „opcje” na pilocie lub myszką – ikona prawy górny róg ekranu)

 

Koszty

W chwili obecnej (luty 2017) korzystanie z aplikacji jest darmowe.

Jeżeli masz jakieś pytania to zachęcamy do kontaktu.